Czy wspólne biura to dobry pomysł?

Co sądzisz o biurach dzielonych? Jeśli nie jesteś pewien, co to jest, to jest to po prostu duża przestrzeń biurowa, w której mieści się więcej niż jedna firma. Dzielicie biuro, aby obniżyć koszty wynajmu i umeblowania, ale nie jesteście jednym i tym samym. Jeśli zastanawiasz się, czym jest tradycyjne biuro w dzisiejszych czasach, odpowiedź jest o wiele bardziej niejasna niż kiedykolwiek wcześniej.

Wiele firm uważa, że tego typu biura są bardzo produktywne, podobnie jak biura domowe, a ponadto pozwalają obniżyć bardzo ważne koszty, takie jak brak konieczności kupowania mebli do sal konferencyjnych - zazwyczaj są one współdzielone.

Zalety wspólnego biura to:

  • Mniejsze koszty, ponieważ dzielisz się czynszem i kosztami ogólnymi
  • Atmosferasprzyjająca współpracy i ożywieniu
  • Możliwość nawiązywaniakontaktów
  • Nie jesteś przywiązany do biura, możesz je opuścić po wygaśnięciu umowy lub najmu
  • Idealne rozwiązanie dla firm rozpoczynających działalność

Wady wspólnego biura to:

  • Brak prywatności i ryzyko dzielenia się poufnymi informacjami
  • Trudności w znalezieniu cichego miejsca
  • Brak tożsamości i mniejsza skłonność do zakupu wysokiej jakości nowoczesnych biurek biurowych lub innych mebli, które mogłyby zwiększyć produktywność
  • Większe ryzyko konfliktów osobowościowych z innymi pracownikami firmy.

Dla początkujących firm wspólne biuro to świetny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy, ale dla większych przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji może to nie być najlepsze rozwiązanie. Wszystko zależy od tego, co najlepiej pasuje do Twojej firmy.